Mengurangkan Peratusan Penghidap Kanser Perut

Garam Buluh Mengurangkan Peratusan Penghidap Kanser Perut di Jepun


Tanda-Tanda
Kurang Selera makan, berat badan menurun, anaemia ( kurang darah ).

Sakit perut, loya, muntah ( terdapat bijian kecil atau cecair kelabu disebabkan perubahan dalam darah ).

Jika perut ditekan, akan terasa ada ketulan, bengkak leher dan saraf limfa. Sekirany semua tanda-tanda ini berlaku, jangkitan sudah berusia 1-2 tahun.

Kanser perut tiada tanda awal. Ambil langkah “Kesan awal, rawat segera”. Apabila timbul tanda-tanda, segara dapatkan nasihat dan rawatan daripada doktor.

Punca
Punca kanser perut tidak jelas. Tiada hubungan jelas berhubung pemakanan ataupun cara hidup. Di Jepun ramai penghidap Kanser Perut, 3 kali lebih ramai daripada Amerika.
Penghidap selalunya berusia dalam lingkungan 45 – 60 tahun.

Cara rawatan

Rawatan secara intensif di Hospital. Pembedahan untuk membuang organ kanser akan dilakukan susulan daripada itu adalah terapi kawalan pembiakan sel kanser. Kesan sampingan seperti loya dan sakit kepala yang teruk akan dihadapi oleh pesakit.

Terapi yang garam buluh yang disyorkan adalah, makan 30 hirisan bawang putih bersama garam buluh. Bawang putih dihiris atau dibelah kepada bahagian yang kecil, digoreng bersama kulitnya kemudian makan bersama garam buluh. (Skala 10 hirisan :10-20g). Atau amalkan meminum Bamboo salt  bersama Hai-O Garlic.

No comments:

Post a Comment